Памер шрыфту
A- A+
Iнтэрвал памiж лiтарамі
Каляровая схема
A A A A
Дадаткова

МА настаўнікаў замежных моў

Метадычнае аб'яднанне настаўнікаў замежных моў  - адно з самых шматлікіх у гімназіі № 6. На пачатак навучальнага года ў гімназіі працуе 34 настаўнікі англійскай і нямецкай моў.

Кіраўнік МА настаўнікаў замежнай мовы - Старых Зоя Пятроўна, настаўнік англійскай мовы вышэйшай катэгорыі.

Выкарыстоўваючы сучасныя тэхналогіі, найноўшыя падручнікі і вучэбна-метадычныя комплексы, настаўнікі метадычнага аб'яднання ажыццяўляюць навучанне і выхаванне вучняў гімназіі.

Метадычнае аб'яднанне ганарыцца настаўнікамі-ветэранамі педагагічнай працы - Кісялёвай Т.А. Заслужанай павагай сярод калег, вучняў карыстаюцца вопытныя настаўнікі Сцяпанаў А.А., Старых З.П., Грыцова Н.В., Палявік А.П., Васільева А. Б.

Кадравы патэнцыял метадычнага аб'яднання настаўнікаў замежнай мовы прадстаўлены наступным чынам: 11 (32,4%) чалавек маюць вышэйшую катэгорыю, 15 (44,1%) чалавек - 1 катэгорыю, 3 (8,8%) чалавек - 2 катэгорыю, 5 (14,7%) чалавек - без катэгорыі.

Дадзеныя паказчыкі сведчаць аб даволі высокім узроўні прафесійнай кампетэнцыі педагагічнага калектыву МА, яго творчым росце, які забяспечваецца арганізацыяй работы педагогаў па авалоданні дасягненнямі псіхолага-педагагічнай навукі, пастаянным стымуляваннем іх самаадукацыі. Структура метадычнай работы метадычнага аб'яднання настаўнікаў замежнай мовы прадстаўлена на блок-схеме.


Гімназія сумесна з УА МДЛУ на падставе дамовы аб супрацоўніцтве ажыццяўляюць сумесную навуковую, метадычную, арганізацыйна-педагагічную і вучэбную работу ў галіне выкладання замежных моў, навучання і выхавання лінгвістычна адораных і высокаматываваных вучняў. 

Супрацоўніцтва ажыццяўляецца па наступных напрамках: 

  • апрабацыя і ўкараненне ў практыку работы гімназіі новых стандартаў і тэхналогій навучання замежным мовам;
  • павышэнне кваліфікацыі выкладчыкаў замежных моў;
  • удасканаленне прафесійнай падрыхтоўкі студэнтаў, якія навучаюцца па спецыяльнасці "Сучасныя замежныя мовы (выкладанне)".

У метадычным аб'яднанні паспяхова развіваюцца два напрамкі:

  • - інфармацыйныя тэхналогіі ў навучанні замежнай мове. 

Лабараторыя займаецца мэтанакіраванай працай па стварэнні банка аўтарскіх медыяпрадуктаў настаўнікаў МА Прэзентацыі знаходзяцца ва ўнутрысеткавай інфармацыйнай прасторы гімназіі, што дазваляе выкарыстанне дадзеных медыяпрадуктоў выкладчыкамі МА. Вучні пад кіраўніцтвам настаўнікаў таксама ўносяць сваю лепту ў папаўненне медыятэкі, прадстаўляюць аднагодкам свае напрацоўкі. 

  • - сістэматызацыя і абагульненне педагагічнага вопыту настаўнікаў. 

Стварэнне сістэмы назапашвання, захоўвання, стымулявання, асэнсавання і выкарыстання педагагічнага вопыту выступае як адна з галоўных задач работы МА. Вынікамі работы з'яўляюцца вучэбна-метадычныя дапаможнікі і рэкамендацыі, рэцэнзіі, удзел педагогаў у рэспубліканскіх і міжнародных навукова-практычных канферэнцыях, сістэматызацыя вопыту выкарыстання сучасных адукацыйных тэхналогій і г.д.. 

Дзейнасць выкладчыкаў МА ў рамках выкарыстання сучасных інфармацыйных тэхналогій адзначана на гарадскім і рэспубліканскім узроўні. Палявіка А.П., Старых З.П. узнагароджаны Пахвальным водгукам у намінацыі «Электронны сродак навучання агульнаадукацыйнага накірунку» на гарадскім конкурсе «Інфармацыйныя тэхналогіі ў сістэме сталічнай адукацыі» за распрацоўку праекта «At the Crossroads of Europe». Дапрацаваны праект «AttheCrossroadsofEurope» быў удастоены Дыплома 2-ой ступені на рэспубліканскім конкурсе «Камп'ютар. Адукацыя. Інтэрнэт ».


Тэма работы метадычнага аб'яднання настаўнікаў замежнай мовы:

  • «Удасканаленне прафесійнай кампетэнтнасці педагогаў па пытаннях арганізацыі вучэбна-пазнавальнай дзейнасці вучняў на ўроках.»

Мэта метадычнай работы: 

  • павышэнне якасці выкладання прадмета "Замежная мова" праз удасканаленне прафесійнага майстэрства педагогаў.

Задачы:

  • актуалізацыя і паглыбленне ведаў настаўнікаў пра сучасныя падыходы і спосабах арганізацыі самастойны-най і калектыўнай вучэбна-пазнавальнай дзейнасці вучняў, удасканаленне метадычных прыёмаў і спосабаў выкладання замежнай мовы, авалоданне здароўезберагальнай адукацыйнымі тэхналогіямі;
  • ўключэнне настаўнікаў у дзейнасць па засваенні эфектыўных спосабаў арганізацыі, актывізацыі, кірава-ня і кантролю вучэбна-пазнавальнай дзейнасці вучняў па замежнай мове на вучэбных занятках і пры выкананні хатняй працы;
  • засваенне настаўнікамі спосабаў арганізацыі навучання навучэнцаў з шырокім выкарыстаннем сучасных сродкаў камунікацыі, он-лайн ўзаемадзеяння, дыстанцыйнага навучання і адукацыйных Інтэрнет-рэсурсаў;
  • ўдасканаленне адукацыйнага працэсу па вучэбным прадмеце «Замежная мова» ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі па выніках вывучэння якасці агульнай сярэдняй адукацыі;
  • метадычнае суправаджэнне росту прафесійнай кампетэнтнасці настаўнікаў і іх паспяховай атэстацыі;
  • інфармаванне педагагічных работнікаў аб нарматыўным прававым, навукова-метадычным забеспячэнні Образава-чых працэсу па вучэбных прадметах, навінкі педагагічнай літаратуры;
  • матываванасьць настаўнікаў замежнай мовы да абагульнення і трансляцыі эфектыўнага педагагічнага вопыту з улікам сучасных патрабаванняў на аснове айчыннага і замежнага узораў;
  • вывучэнне сучасных падыходаў пры праектаванні навучальнага заняткі па замежнай мове;
  • развіццё кампетэнцыі настаўнікаў замежнай мовы ў галіне абгрунтаванага выкарыстання сучасных педагагічных і здароўезберагальных тэхналогій у працэсе навучання замежнай мове;
  • аказанне дапамогі педагогам у вырашэнні іх педагагічных цяжкасцяў.

Традыцыйна актыўнай формай сумеснай работы настаўнікаў і вучняў з'яўляецца штогадовая арганізацыя прадметнай дэкады па замежных мовах. У рамках дэкады праводзяцца разнастайныя тэматычныя мерапрыемствы па развіцці эстэтычных густаў і светапогляду, крэатыўных здольнасцей вучняў, якія спрыяюць фарміраванню краіназнаўчай кампетэнцыі вучняў у курсе замежнай мовы, звязанай з гісторыяй, культурай, традыцыямі і каштоўнасцямі беларускага народа і краін, мову якіх вывучаюць. Кожны настаўнік сам вызначае яе форму і тэматыку з улікам узроставых і іншых асаблівасцей канкрэтнай групы вучняў.

Працягваецца работа ў розных міжнародных адукацыйных Інтэрнэт - праектах. Інтэрнэт-праекты прадстаўляюць шырокія магчымасці для інтэлектуальнага і маральнага развіцця нашых вучняў на аснове ўключэння іх у разнастайную самастойную дзейнасць у розных галінах. Акрамя таго, партнёрства само па сабе, тым больш міжнароднае, служыць дадатковым стымулам для вывучэння замежных моў, развіццю сацыякультурнай кампетэнцыі вучняў.

З 2009 года ў гімназіі па ініцыятыве метадычнага аб'яднання настаўнікаў замежнай мовы штогод 21 верасня праводзіцца святкаванне Дня міру.

 

Раздзелы сайта