Памер шрыфту
A- A+
Iнтэрвал памiж лiтарамі
Каляровая схема
A A A A
Дадаткова

МА настаўнікаў замежных моў

Метадычнае аб'яднанне настаўнікаў замежных моў  - адно з самых шматлікіх у гімназіі № 6. На пачатак навучальнага года ў гімназіі працуе 32 настаўнікі англійскай і нямецкай моў.

Кіраўнік МА настаўнікаў замежнай мовы - Старых Зоя Пятроўна, настаўнік англійскай мовы вышэйшай катэгорыі.

Выкарыстоўваючы сучасныя тэхналогіі, найноўшыя падручнікі і вучэбна-метадычныя комплексы, настаўнікі метадычнага аб'яднання ажыццяўляюць навучанне і выхаванне вучняў гімназіі.

Метадычнае аб'яднанне ганарыцца настаўнікамі-ветэранамі педагагічнай працы - Кісялёвай Т.А. Заслужанай павагай сярод калег, вучняў карыстаюцца вопытныя настаўнікі Сцяпанаў А.А., Старых З.П., Грыцова Н.В., Палявік А.П., Васільева А. Б.

Кадравы патэнцыял метадычнага аб'яднання настаўнікаў замежнай мовы прадстаўлены наступным чынам: 14 (43,8%) чалавек маюць вышэйшую катэгорыю, 12 (37,5%) чалавек - 1 катэгорыю, 4 (12,5%) чалавек - 2 катэгорыю, 2 (6 , 3%) чалавек - без катэгорыі.

Дадзеныя паказчыкі сведчаць аб даволі высокім узроўні прафесійнай кампетэнцыі педагагічнага калектыву МА, яго творчым росце, які забяспечваецца арганізацыяй работы педагогаў па авалоданні дасягненнямі псіхолага-педагагічнай навукі, пастаянным стымуляваннем іх самаадукацыі. Структура метадычнай работы метадычнага аб'яднання настаўнікаў замежнай мовы прадстаўлена на блок-схеме.


Гімназія сумесна з УА МДЛУ на падставе дамовы аб супрацоўніцтве ажыццяўляюць сумесную навуковую, метадычную, арганізацыйна-педагагічную і вучэбную работу ў галіне выкладання замежных моў, навучання і выхавання лінгвістычна адораных і высокаматываваных вучняў. 

Супрацоўніцтва ажыццяўляецца па наступных напрамках: 

  • апрабацыя і ўкараненне ў практыку работы гімназіі новых стандартаў і тэхналогій навучання замежным мовам;
  • павышэнне кваліфікацыі выкладчыкаў замежных моў;
  • удасканаленне прафесійнай падрыхтоўкі студэнтаў, якія навучаюцца па спецыяльнасці "Сучасныя замежныя мовы (выкладанне)".

У метадычным аб'яднанні паспяхова развіваюцца два напрамкі:

  • - інфармацыйныя тэхналогіі ў навучанні замежнай мове. 

Лабараторыя займаецца мэтанакіраванай працай па стварэнні банка аўтарскіх медыяпрадуктаў настаўнікаў МА Прэзентацыі знаходзяцца ва ўнутрысеткавай інфармацыйнай прасторы гімназіі, што дазваляе выкарыстанне дадзеных медыяпрадуктоў выкладчыкамі МА. Вучні пад кіраўніцтвам настаўнікаў таксама ўносяць сваю лепту ў папаўненне медыятэкі, прадстаўляюць аднагодкам свае напрацоўкі. 

  • - сістэматызацыя і абагульненне педагагічнага вопыту настаўнікаў. 

Стварэнне сістэмы назапашвання, захоўвання, стымулявання, асэнсавання і выкарыстання педагагічнага вопыту выступае як адна з галоўных задач работы МА. Вынікамі работы з'яўляюцца вучэбна-метадычныя дапаможнікі і рэкамендацыі, рэцэнзіі, удзел педагогаў у рэспубліканскіх і міжнародных навукова-практычных канферэнцыях, сістэматызацыя вопыту выкарыстання сучасных адукацыйных тэхналогій і г.д.. 

Дзейнасць выкладчыкаў МА ў рамках выкарыстання сучасных інфармацыйных тэхналогій адзначана на гарадскім і рэспубліканскім узроўні. Палявіка А.П., Старых З.П. узнагароджаны Пахвальным водгукам у намінацыі «Электронны сродак навучання агульнаадукацыйнага накірунку» на гарадскім конкурсе «Інфармацыйныя тэхналогіі ў сістэме сталічнай адукацыі» за распрацоўку праекта «At the Crossroads of Europe». Дапрацаваны праект «AttheCrossroadsofEurope» быў удастоены Дыплома 2-ой ступені на рэспубліканскім конкурсе «Камп'ютар. Адукацыя. Інтэрнэт ».


Тэма работы метадычнага аб'яднання настаўнікаў замежнай мовы:

  • «Развіццё прадметна-метадычных кампетэнцый педагогаў ва ўмовах абнаўлення зместу адукацыі па вучэбным прадмеце "Замежная мова"»

Мэта метадычнай работы: 

  • павышэнне якасці выкладання прадмета "Замежная мова" праз удасканаленне прафесійнага майстэрства педагогаў.

Задачы:

  • ўключыць настаўніка ў дзейнасць па асваенню спосабаў рэалізацыі кампетэнтнаснага падыходу щ выкладанні замежнай мовы, выхаваўчага патэнцыялу навучальных, факультатыўных, внеурочых заняткаў;
  • інфармаваць педагагічных работнікаў аб нарматыўна прававым і вучэбна-метадычнай забеспячэнні адукацыйнага працэсу па вучэбна прадмета «Замежная мова», навінках педагагічнай і метадычнай літаратуры;
  • удасканальваць прадметна-метадычнай кампетэнтнасць настаўніка замежных моў з ўлікам іх запытаў і згодная з рэкамендацыямі па вынікам рэспубліканскага маніторынгу якасці агульнай сярэдняй  адукацыі, праведзенага Нацыянальным інстытутам адукацыі;
  • спрыяць фарміраванню аналітычных уменняў і навыкаў педагогаў у планаванні і арганізацыі самаадукацыі;
  • матываваць настаўнікі замежнай мовы да абагульнення і трансляцыі эфектыўнага педагагічнага вопыту з ўлікам сучасных патрабаванняў на аснове айчыных і замежных узораў;
  • вывучаць сучасныя падыходы пры праектаванні навучальныз заняткаў па замежнай мове;
  • развіваць кампетэнцыі настаўніка замежнай мовы ў галіне абгрунтаванага выкарыстання сучасных педагагічных і здароўезберагальных тэхналогій ў працэсе навучання замежнай мове;
  • удасканальваць кантрольна-ацэначную дзейнасць настаўніка і вучняў на вучэбна занятку па замежная мове;
  • аказваць дапамогу педагогам у вырашэнні іх педагагічных цяжкасцяў.

Традыцыйна актыўнай формай сумеснай работы настаўнікаў і вучняў з'яўляецца штогадовая арганізацыя прадметнай дэкады па замежных мовах. У рамках дэкады праводзяцца разнастайныя тэматычныя мерапрыемствы па развіцці эстэтычных густаў і светапогляду, крэатыўных здольнасцей вучняў, якія спрыяюць фарміраванню краіназнаўчай кампетэнцыі вучняў у курсе замежнай мовы, звязанай з гісторыяй, культурай, традыцыямі і каштоўнасцямі беларускага народа і краін, мову якіх вывучаюць. Кожны настаўнік сам вызначае яе форму і тэматыку з улікам узроставых і іншых асаблівасцей канкрэтнай групы вучняў.

Працягваецца работа ў розных міжнародных адукацыйных Інтэрнэт - праектах. Інтэрнэт-праекты прадстаўляюць шырокія магчымасці для інтэлектуальнага і маральнага развіцця нашых вучняў на аснове ўключэння іх у разнастайную самастойную дзейнасць у розных галінах. Акрамя таго, партнёрства само па сабе, тым больш міжнароднае, служыць дадатковым стымулам для вывучэння замежных моў, развіццю сацыякультурнай кампетэнцыі вучняў.

З 2009 года ў гімназіі па ініцыятыве метадычнага аб'яднання настаўнікаў замежнай мовы штогод 21 верасня праводзіцца святкаванне Дня міру.

 

Раздзелы сайта