Памер шрыфту
A- A+
Iнтэрвал памiж лiтарамі
Каляровая схема
A A A A
Дадаткова

Паўтараем да экзамену

Як паўтараць матэрыял

1. Паўтараць матэрыял трэба не "пра сябе". Такі спосаб самаправеркі неэфектыўны. Здаецца, што памятаеш, ведаеш, а пачынаеш адказ, ён атрымліваецца скамечаным, адрывачным. Лепш скласці план, схему адказу, і абавязкова на паперы, а не ў розуме.

2. Паспрабаваць адказы на самыя цяжкія пытанні расказаць дома ўважліваму слухачу. Або запісаць адказ на магнітафон, а потым паслухаць сябе з боку. Перад вусным экзаменам можна правяраць сваю гатоўнасць, распавядаючы свой адказ услых перад люстэркам. Тады ўключаецца адмысловы выгляд памяці - речедвигательная памяць. На экзамене гэты матэрыял лёгка ўспомніцца.

3. Часам здаецца: вывучыць усё, што трэба, немагчыма, проста рукі апускаюцца. Тады варта аддзяліць лёгкія пытанні ад самых цяжкіх і паглядзець, ці нельга перакінуць масток ад больш лёгкага матэрыялу да цяжкага.

4. Ня паўтараць білеты па парадку. Лепш напісаць нумары на лісточках і цягнуць, як на іспытах.

5. Уставаць і класціся лепш у звыклае час. Спаць не менш 9 гадзін. Прыступаць да заняткаў, як і ў школе, у 8.30-9.00.

6. Тым, каму не трэба шмат часу "на разварушванне", пачынаць падрыхтоўку варта з больш цяжкіх пытанняў і тэм. Звычайна такія школьнікі і стамляюцца хутчэй. Калі ж працаздольнасць нарастае паступова, лепш не губляць часу і спачатку хутка паўтарыць больш лёгкі матэрыял.

7. Праз кожныя 50-60 хвілін заняткаў рабіць перапынак на 10 хвілін. Пасля 2-3 гадзін працы зрабіць перапынак на паўгадзіны для адпачынку і другога сняданку. Потым можна пазаймацца яшчэ 3-4 гадзіны і адпачыць ня менш 2-й гадзіне (уключаючы абед, шпацыр або нават сон). Пасля адпачынку - яшчэ 2,5-3 гадзіны працы.

8. Памятаць - любое дадатковае напружанне (чытанне мастацкай літаратуры, прагляд тэлеперадач, гульня ў шахматы і г. д.) павялічыць і без таго інтэнсіўную нагрузку на псіхіку.

9. Ня спрабаваць нагнаць упушчанае ўвечары - эфектыўнасць такой працы вельмі малая.


Залатое правіла добрага запамінання - інтэлектуальная праца з матэрыялам. 

Каб добра запомніць матэрыял, у працэсе працы неабходна задаваць сабе пытанні, якія тычацца прадмета:

  1. Яго паходжанне і корань.
  2. Прычыны яго паходжання.
  3. Яго гісторыя.
  4. Яго якасці і характарыстычных рысы.
  5. Прадметы, звязаныя з ім.
  6. Яго ўжыванне і прымяненне.
  7. Што ён даказвае.
  8. Яго вынікі і следства.
  9. Яго канец і магчымая будучыня.
  10. Ваша меркаванне пра яго і прычыны гэтага меркавання.

Гэтыя пытанні, лічыць  Вільям В. Аткінсан, прымусяць вас класіфікаваць, прывесці ў парадак, абмеркаваць, разгледзець і вызначыць розныя ўласцівасці. Сістэма разаўе ў вас здольнасці ўзгадваць, мысліць, вывучаць і назіраць. 

Не выпрабаваўшы, з прычыны уяўнай прастаты гэтай сістэмы, не адмаўляйцеся ад яе. Скарыстайцеся ёй хаця б на адным прадмеце пры адпаведнай нагодзе, і вы ўбачыце ўсю яе карыснасць.

Раздзелы сайта