Памер шрыфту
A- A+
Iнтэрвал памiж лiтарамі
Каляровая схема
A A A A
Дадаткова

Як правільна рыхтавацца да экзаменаў

Экзамен - гэта праверка,

  • але праверка не толькі саміх ведаў,
  • але і вашага ўмення гэтыя веды да сабе ў галаву ўкласці;
  • утрымаць іх там неабходны час;
  • ды яшчэ і здолець імі скарыстацца і правільна данесці.

Месца для заняткаў

  • неабходна правільна арганізаваць працоўнае месца (прыбярыце са стала лішнія падручнікі і сшыткі, хай будзе больш вольнай прасторы);
  • на стол можна паставіць карцінку або прадмет жоўтага і фіялетавага колераў, так як гэтыя колеры павышаюць інтэлектуальную актыўнасць.

Рыхтуемся псіхалагічна

1. Пачынаць рыхтавацца да экзамену варта загадзя, патроху, па частках, пры гэтым захоўваючы спакой;

2. Варта сесці за стол з чыстым лістком паперы і запісаць самыя галоўныя, асноўныя пытанні па экзаменацыйных білетах і адказы на іх:

    • што вывучае дадзены прадмет?
    • з якіх асноўных раздзелаў складаецца прадмет?
    • што вывучае кожны раздзел прадмета і гэтак далей.

Калі цяжка сабрацца з сіламі і думкамі, неабходна пастарацца запомніць спачатку самае лёгкае, а потым пераходзіць да вывучэння цяжкага матэрыялу.

3. Штодня неабходна выконваць практыкаванні, якія спрыяюць зняццю ўнутранага напружання, стомы, дасягненню паслаблення.

Рэжым дня: дзень дзелім на тры часткі - «для пяцёркі тры васьмёркі», казалі раней. Мы ж скажам - «для дзясяткі тры васьмёркі».

    • восем-й гадзіне - падрыхтоўка да іспыту;
    • восем-й гадзіне - сон, можна зрабіць ціхі гадзіну пасля абеду;
    • восем-й гадзіне - заняткі спортам, шпацыр на свежым паветры, наведванне кінатэатра.

Плануючы дзень, варта ўлічваць «жаўрук» вы або «сава». Зыходзячы з гэтага, асноўная нагрузка прыпадзе на ранішнія ці ж вячэрнія гадзины.

У плане на кожны дзень вызначаецца, што менавіта сёння неабходна вывучаць.


Некаторыя заканамернасці запамінання

  1. Цяжкасць запамінання расце непрапарцыянальна аб'ёму (вучыць вялікі ўрывак больш карысна, чым кароткае выслоўе).
  2. Пры аднолькавым часе завучвання колькасць запаміналі тым больш, чым вышэй ступень разумення.
  3. Размеркаванае завучванне лепш канцэнтраванага. Лепш вучыць з перапынкамі, чым запар, лепш патроху, чым адразу (прадуктыўна вучыць на працягу 20 хвілін, затым 10 хвілін адпачываць і г.д.)
  4. Больш эфектыўна больш часу траціць на паўтарэнне па памяці, чым на шматразовае прачытанне.
  5. Працуючы з двума матэрыяламі - адзін пабольш, а другі паменш - разумна пачынаць з большага (бачная структура).
  6. У сне чалавек не запамінае, але і не забывае (падручнік пад галаву на ноч - гэта міф, але карысна перачытаць яго перад сном).

Як запамінаць большую колькасць матэрыялу

  1. Паўтараем матэрыял па пытаннях.
  2. Узгадваем, запісваем усё, што ведаем, затым правяраем правільнасць асноўных фактаў, дат.
  3. Пры чытанні падручніка вылучаюцца галоўныя думкі - гэта апорныя пункты адказу.
  4. Неабходна навучыцца складаць кароткі план на кожнае пытанне на маленькай паперцы.
  5. У апошні дзень перад экзаменам належыць прагледзець гэтыя паперкі-планы. Шпаргалкі! - пісаць трэба - бярэм з сабой як талісман, для пачуцця ўпэўненасці.

Умовы падтрымання працаздольнасці

  1. Чаргаванне разумовай і фізічнай працы.
  2. У гімнастыцы перавага аддаецца куляючыся, стойцы на галаве, свечак, бо узмацняецца прыток крыві да клетак галаўнога мозгу.
  3. Беражлівыя адносіны да вачэй (кожныя 20-30 хвілін адрываем вочы ад кнігі, робім гімнастыку для вачэй).

Гімнастыка для вачэй:

  1. погляд напераменку ўверх-уніз (25 секунд), налева-направа (15 секунд);
  2. «напісанне» вачыма свайго імя, імя па бацьку, прозвішча;
  3. папераменнае фіксаванне погляду на выдаленым прадмеце (20 секунд), потым на лісце паперы перад сабой 
  4. (20 секунд); «маляванне» квадрата, трыкутніка, спачатку па гадзіннікавай стрэлцы, затым - у процілеглы бок (рэкамендуюцца менавіта гэтыя фігуры, а не круг).

Практыкаванні на стымуляцыю пазнавальных здольнасцяў

  • Вялікім і паказальным пальцамі адной рукі з сілай здушваць фалангу кожнага пальца другой рукі, пачынаючы з ногцевай фалангі, спачатку ў тыльныя-далоневай, затым у межпальцевые плоскасці, потым мяняем руку.
  • Вялікім пальцам правай рукі націскаем на сярэдзіну левай далоні. З адчувальным націскам здзяйсняць кругавыя руху ад цэнтра далоні да перыферыі, па спіралі з выхадам на вялікі палец. Затым тое ж іншай рукой.

Развіццё дробнай маторыкі

  1. Выцягнуць наперад руку з расчыненай далонню, паспрабаваць прыціснуць да далоні мезенец, астатнія пальцы павінны быць разагнуты.
  2. Круціць рукой справа налева і адначасова нагой у процілеглы бок, затым іншую руку і нагу (узмацняе дзейнасць мозгу).

Развіццё глядзельнай памяці

  1. Вядучы малюе дзве немудрагелістыя лініі рознага колеру, дэманструючы пяць секунд, затым сцірае. Астатнія дружна яго капіруюць. Паўтараем чатыры-пяць разоў. Затым ускладняем (калі трэба, даецца больш часу на разгляд і капіяванне).
  2. Вядучы малюе на дошцы адну за адной (сціраючы па чарзе) тры геаметрычныя фігуры (напрыклад, круг, трохкутнік, квадрат). Кожная з іх дэманструецца секунд сем, затым сціраецца, і на яе месцы малюецца новая. Прагледзеўшы ўсе фігуры, удзельнікі павінны на працягу пяці хвілін на сваім лістку паперы аднавіць па памяці ўбачанае. Пры паўторным выкарыстанні заданне рэкамендуецца ўскладніць, павялічваючы колькасць намаляваных постацяў.
  3. Вядучы малюе на дошцы адну за адной постаці, усярэдзіне якіх - лічбы. Далей практыкаванне выконваецца па аналогіі.

Напярэдадні экзамену

  • адзін дзень перад экзаменам пакідаецца, каб зноў паўтарыць усе планы адказаў, а перад вусным экзаменам - пераказаць іх каму-небудзь ці самому сабе перад люстэркам;
  • непасрэдна перад іспытам можна ўявіць сітуацыю ва ўсіх фарбах, з усімі сваімі пачуццямі, перажываннямі, «страшнымі думкамі», і абавязкова так, як хацелася б, каб усё адбылося пры паспяховай здачы.
  • калі вельмі страшна, можна выкарыстоўваць прыём, званы «давядзенне да абсурду":
    ўяўляем ўсе самыя страшныя падрабязнасці і жудасныя наступствы экзамену. Такая максымальная ўзмацненне страху прыводзіць чалавека да думкі, што баяцца, у сутнасці, няма чаго; ці ж ўяўляем настаўніка ў выглядзе мулътяшного або казачнага героя.
  • спыніць падрыхтоўку неабходна ўвечары. Варта здзейсніць шпацыр, памыцца, добра выспацца;
  • па дарозе на экзамен можна проста прагартаць падручнік.


Падчас экзамену

  • узяўшы білет, неабходна азнаёміцца ​​з пытаннямі, і пачынаць з таго пытання, які падаецца найбольш лёгкім;
  • пішацца прыкладны план адказу, складаецца спіс усіх фактаў, якіх хочацца дакрануцца;
  • пішацца нават тое, што спачатку можа здацца непатрэбным, гэта дапаможа ўзгадаць яшчэ якія-небудзь дадзеныя;
  • ідзём ад прыватнага да агульнага;
  • калі ёсць магчымасць, лісток з адказамі можна прымацаваць да лістку з іспытным пытаннем, тады экзаменатар ўбачыць, што вы папрацавалі напісаць адказы загадзя і што ў вас метадалагічны склад розуму;
  • экзаменатар залічыць працу, напісаную зразумелым почыркам (таму чарнавік варта пісаць разборліва);
  • даты і загалоўкі ў пытанні варта падкрэсліваць, веданне дат кідаецца ў вочы;
  • ў гатовым адказе павінна быць:
    • уступ;
    • асноўная частка;
    • заключэнне.

Што рабіць, калі ...?

Выявілася, што трапілася пытанне, на якое вы можаце сказаць зусім няшмат

  • ня ўпадайце ў паніку, а адразу пачынайце запісваць усё, што калі-небудзь чулі з гэтай нагоды;
  • у працэсе напісання ў галаву могуць прыйсці якія-небудзь думкі і вы, магчыма, успомніце што-небудзь з пройдзенага матэрыялу.

Наогул нічога не ведаеце.

  • не кажаце пра гэта экзаменатару;
  • забудзьцеся выраз «не ведаю !!!»;
  • пачніце казаць здалёку, хоць што-небудзь.

На паўслове вы забыліся, пра што гаварыць ...

  • перш за ўсё, не варта "губляць галаву";
  • захоўвайце спакой хаця б знешне;
  • паўторыце апошнюю фразу і паспрабуйце перафразаваць яе;
  • або зрабіце паўзу і пачніце спачатку.

Вас не слухаюць ...

  • не ўспрымайце гэта на свой рахунак (экзаменатары таксама людзі) - проста працягвайце свой адказ, як калі б вы гэтага не заўважылі.

Экзаменатар у рэзкай і грубай форме перабівае вас ...

  • адцягніцеся ад гэтага, ні ў якім разе не паказвайце, што вы раззлаваліся;
  • самае эфектыўнае - захаваеце спакой, трымайцеся годна і ўпэўнена.

Вы абмовіліся, і ўсе пачалі смяяцца ...

  • посмейцеся разам з усімі - і ўсё.

Вы памыліліся ...

  • калі вы ведаеце, як выправіць сваю памылку, зрабіце гэта;
  • але калі гэтага ніхто не заўважыць, працягвайце свой адказ без выпраўлення.

Вам паставілі адзнаку ніжэй за тую, на якую вы разлічвалі ...

  • ня ўступайце ў спрэчку, не даказвайце;
  • прапануеце экзаменатару спытаць у вас яшчэ што-небудзь;
  • падчас ўступнага іспыту скарыстайцеся правам на апеляцыю.

Аўтатрэнінг - цудоўнае сродак супраць перадэкзаменацыйнай мандражу, лепш за ўсялякія валер'янка. Здымае нервовае напружанне-раз, настройвае па-боевому- два, павышае працаздольнасць - тры, паляпшае самакантроль - чатыры, прыбірае стомленасць - пяць.

У чым сэнс аўтатрэнінгу? Уздзейнічаючы на ​​цела, мы можам змяніць псіхалагічны стан. Існуе шмат разнавіднасцяў самакантролю. Спынімся на комплексе практыкаванняў нервова-мышачнай рэлаксацыі:        

Для ног:

  • Упрыцеся пяткамі ў падлогу, максімальна падыміце наскі, напружціся, скіньце напружанне.
  • Упрыцеся пальцамі ног у падлогу, максімальна падыміце пяткі, напружціся, скіньце напружанне.

Для спіны, плечавага пояса і шыі:

  • Падняць плечы максімальна ўверх, патрымаць, апусціць.
  • Танізавальныя практыкаванні: «Пацягушкі». Стукаем пяткамі аб падлогу. Свабоднае кручэнне галавой у адзін і другі бок.

Для рук:

  • Сціснуць кісці рук у кулак, расціснуць.
  • Максімальна растапырыўшы пальцы рук, расслабіцца.

Для твару:

  • Максімальна шырока ўсміхнуцца, расслабіцца.
  • Сабраць вусны ў адну кропку, затрымацца.
  • Моцна зажмурыцца, патрымаць, расслабіцца.

Удачы вам !!!

Раздзелы сайта