Размер шрифта
A- A+
Межбуквенное растояние
Цвет сайта
A A A A
Изоображения
Дополнительно

Если в семье первоклассник

Паступленне ў школу - пераломны момант у жыцці кожнага дзіцяці. Для нармальнага развіцця дзіцяці важна паспяхова адаптавацца да новых для яго умоў жыцця.

Перыяд адаптацыі да школы, звязаны з прыстасаваннем да яе асноўных патрабаванняў, існуе ва ўсіх першакласнікаў. Толькі ў адных ён доўжыцца адзін месяц, у іншых - адну чвэрць, у трэціх - расцягваецца на ўвесь першы навучальны год. Шмат што залежыць тут ад індывідуальных асаблівасцяў самога дзіцяці, ад наяўных у яго перадумоў да авалодання вучэбнай дзейнасцю, ад гатоўнасці дзіцяці да навучання па абранай праграме або сістэме, а таксама ад той дапамогі і падтрымкі, якую ён атрымлівае ад бацькоў.

Вылучаюцца чатыры асноўных аспекты паспяховай адаптацыі дзіцяці:

  1. высокая матывацыя (жаданне хадзіць у школу вучыцца);
  2. засваенне вучэбнай праграмы ў межах нормы;
  3. дастаткова дысцыплінаванае паводзіны;
  4. добрае здароўе (адсутнасць стомы і хвароб).

Дасягнення дзіцяці па кожным з вылучаных аспектаў не з'яўляюцца самі па сабе, а з'яўляюцца вынікам карпатлівай выхаваўчай працы з ім, таму аказанне яму падтрымкі можа дапамагчы ў паспяховай адаптацыі.

1. Для фарміравання матывацыі:

Развівайце і падтрымлівайце ў дзіцяці яго імкненне стаць школьнікам, дапамагайце яму ўсвядоміць значнасць яго новага становішча і дзейнасці. У гэтым могуць дапамагчы Ваша шчырая зацікаўленасць у яго школьных справах і клопатах, сур'ёзнае стаўленне да яго першым дасягненням і магчымым цяжкасцяў.

Падтрымлівайце першакласніка ў яго жаданні дамагчыся поспеху. У кожнай працы пажадана знайсці, за што можна было б яго пахваліць. Памятаеце, што пахвала і эмацыйная падтрымка ( «Малайчына!», «Ты так добра справіўся!») Спрыяюць павышэнню інтэлектуальных дасягненняў чалавека і павялічваюць жаданне займацца дадзенай справай. З паступленнем у школу ў жыцці вашага дзіцяці з'явіўся чалавек больш аўтарытэтны, чым вы. Гэта настаўнік. Паважайце меркаванне першакласніка пра свайго першага педагога і дапамажыце дзіцяці ва ўсталяванні давернага і паважлівага стаўлення да яго.

Дружная атмасфера ў класе паляпшае настрой дзіцяці, павышае жаданне хадзіць у школу. Наладжвайце дзіцяці на канструктыўнае зносіны і супрацоўніцтва з аднакласнікамі, дапамагайце дазваляць якія ўзнікаюць канфлікты.

2. Для аказання дапамогі ў засваенні вучэбнай праграмы:

Уважліва сочыце за працэсам засваення ведаў. Памятаеце, што ў дзіцяці яшчэ не развітая ў належнай меры здольнасць кіраваць сваімі псіхічнымі працэсамі. На ўроку ён можа нешта не пачуць ці не так зразумець, ня адсочваючы пры гэтым праблемы, якая паўстала. Не прапускайце і ня назапашвайце цяжкасці, магчымыя ў дзіцяці на пачатковым этапе авалодання навучальнымі навыкамі. Ваша дзіця прыйшло у школу, каб вучыцца. Калі чалавек вучыцца, у яго можа што-то не адразу атрымлівацца, гэта натуральна. Дзіця мае права на памылку, таму не трэба сварыцца за прамашкі і памылкі, а дапамагаць іх выпраўляць, спакойна разабраўшыся ў тым, што дзіця не зразумеў.

Пры занятках з дзіцем не варта яго залішне апекаваць. Неабходна імкнуцца развіваць ў дзіцяці самастойнасць ва ўсіх яго справах. Прыйсці на дапамогу можна толькі пасля таго, як дзіця паспрабаваў выканаць заданне самастойна.

3. Для навучання дзіцяці дысцыплінаванага паводзінам:

Абмяркуйце з дзіцем тыя правілы і нормы, з якімі ён сустрэўся ў школе. Растлумачце іх неабходнасць і мэтазгоднасць. Школа дае дзіцяці не толькі веды, яна з'яўляецца важным інстытутам сацыялізацыі і вучыць дзіцяці добрасумленна выконваць сацыяльную ролю. Таму вельмі важна, каб дзіця навучылася выконваць усе школьныя правілы і нормы.

Калі ў дзіцяці праблемы з паводзінамі, фармуйце ў яго жаданне выправіцца і дапамагайце паступова гэта рэалізоўваць. Ажыццяўляйце кантроль за яго паводзінамі (праз настаўніка), не пакідайце без увагі яго парушэнні парадку і абавязкова адзначайце нават невялікія дасягненні. Дысцыплінаванасць дзіцяці можна развіваць дома ва ўсіх відах бытавой дзейнасці.

4. З мэтай захавання здароўя дзіцяці:

Уважліва сачыце за нагрузкай дзіцяці, залішне не перагружайце яго дадатковым наведваннем гурткоў, курсаў, секцый. Складзіце разам з першакласнікам распарадак дня, сачыце за яго выкананнем. Рэжым дня дапамагае дзіцяці эканоміць час і знаходзіць яго для адпачынку і прагулак. Вучэнне - гэта нялёгкі і адказны праца.

Паступленне ў школу істотна мяняе жыццё дзіцяці, але не павінна пазбаўляць яе разнастайнасці, радасці, гульні. У першакласніка павінна заставацца дастаткова часу для гульнявых заняткаў і для прагулак на свежым паветры.

Калі вас нешта турбуе ў матывацыі дзіцяці, у яго паводзінах або навучальных справах, не саромейцеся звяртацца за радай і кансультацыяй да настаўніка або школьнага псіхолага.

Поступление в школу — переломный момент в жизни каждого ребенка. Для нормального развития ребенку важно успешно адаптироваться к новым для него условиям жизни.

Период адаптации к школе, связанный с приспособлением к ее основным требованиям, существует у всех первоклассников. Только у одних он длится один месяц, у других — одну четверть, у третьих — растягивается на весь первый учебный год. Многое зависит здесь от индивидуальных особенностей самого ребенка, от имеющихся у него предпосылок к овладению учебной деятельностью, от готовности ребенка к обучению по выбранной программе или системе, а также от той помощи и поддержки, которые он получает от родителей.

Выделяются четыре основных аспекта успешной адаптации ребенка:

  1. высокая мотивация (желание ходить в школу учиться);
  2. усвоение учебной программы в пределах нормы;
  3. достаточно дисциплинированное поведение;
  4. хорошее здоровье (отсутствие утомления и болезней).

Достижения ребенка по каждому из выделенных аспектов не появляются сами по себе, а являются результатом кропотливой воспитательной работы с ним, поэтому оказание ему грамотной поддержки может помочь в успешной адаптации.

1. Для формирования мотивации:

Развивайте и поддерживайте в ребенке его стремление стать школьником, помогайте ему осознать значимость его нового положения и деятельности. В этом могут помочь Ваша искренняя заинтересованность в его школьных делах и заботах, серьезное отношение к его первым достижениям и возможным трудностям.

Поддерживайте первоклассника в его желании добиться успеха. В каждой работе желательно найти, за что можно было бы его похвалить. Помните, что похвала и эмоциональная поддержка («Молодец!», «Ты так хорошо справился!») способствуют повышению интеллектуальных достижений человека и увеличивают желание заниматься данным делом. С поступлением в школу в жизни вашего ребенка появился человек более авторитетный, чем вы. Это учитель. Уважайте мнение первоклассника о своем первом педагоге и помогите ребенку в установлении доверительного и уважительного отношения к нему.

Дружная атмосфера в классе улучшает настроение ребенка, повышает желание ходить в школу. Настраивайте ребенка на конструктивное общение и сотрудничество с одноклассниками, помогайте разрешать возникающие конфликты.

2. Для оказания помощи в усвоении учебной программы:

Внимательно следите за процессом усвоения ребенком знаний. Помните, что у ребенка еще не развита в должной мере способность управлять своими психическими процессами. На уроке он может что-то не услышать или не так понять, не отслеживая при этом возникших проблем. Не пропускайте и не накапливайте трудности, возможные у ребенка на начальном этапе овладения учебными навыками. Ваш ребенок пришел в школу, чтобы учиться. Когда человек учится, у него может что-то не сразу получаться, это естественно. Ребенок имеет право на ошибку, поэтому его следует не ругать за промахи и ошибки, а помогать их исправлять, спокойно разобравшись в том, что ребенок не понял.

При занятиях с ребенком не следует его излишне опекать. Необходимо стремиться развивать у ребенка самостоятельность во всех его делах. Прийти на помощь можно только после того, как ребенок попробовал выполнить задание самостоятельно.

3. Для обучения ребенка дисциплинированному поведению:

Обсудите с ребенком те правила и нормы, с которыми он встретился в школе. Объясните их необходимость и целесообразность. Школа дает ребенку не только знания, она является важным институтом социализации и учит ребенка добросовестно выполнять социальную роль. Поэтому очень важно, чтобы ребенок научился соблюдать все школьные правила и нормы.

Если у ребенка проблемы с поведением, формируйте у него желание исправиться и помогайте постепенно это реализовывать. Осуществляйте контроль за его поведением (через учителя), не оставляйте без внимания его нарушения порядка и обязательно отмечайте даже небольшие достижения. Дисциплинированность ребенка можно развивать дома во всех видах бытовой деятельности.

4. С целью сохранения здоровья ребенка:

Внимательно следите за нагрузкой ребенка, излишне не перегружайте его дополнительным посещением кружков, курсов, секций. Составьте вместе с первоклассником распорядок дня, следите за его соблюдением. Режим дня помогает ребенку экономить время и находить его для отдыха и прогулок. Учение — это нелегкий и ответственный труд.

Поступление в школу существенно меняет жизнь ребенка, но не должно лишать ее многообразия, радости, игры. У первоклассника должно оставаться достаточно времени для игровых занятий и для прогулок на свежем воздухе.

Если вас что-то беспокоит в мотивации ребенка, в его поведении или учебных делах, не стесняйтесь обращаться за советом и консультацией к учителю или школьному психологу.

Разделы сайта